Figyelem! Már lehet saját klánt alapítani, illetve belépni a már meglévő klánok egyikébe! A klánokba a jobb oldalt levő klánlistában jelentkezhetsz. A játék június 11-től kezdődik, tehát ne késlekedj!

2011. május 22., vasárnap

Idő

Korábban már említettem egy cikkben, hogy a játékban az idő máshogy fog telni, mint a valóságban. Most ezt kicsit konkretizálnám és elmagyaráznám, hogy hogyan is működne.
Egy valós hónap a játékban 10 évnyi időt jelent.
Nos, miért is van szükség arra, hogy ilyen gyorsan teljen az idő? Ennek több gyakorlati oka is van amelyeket a következőkben részletezek:
  • Keltuzar egy hatalmas kontinens, hatalmas távolságokkal. Tekintve, hogy nincsen se telefon, se távíró, az üzenetváltás, illetve maga az utazás nagyon időigényes, viszont ti, a játékosok halálra unnátok magatokat több hetes utazás alatt. Viszont egy ilyen időgyorsítás segítségével, ha megszerveztek egy találkozót pl. jövő hónapra a szomszédos királyság nagykövetével, akkor amint készen áll mindkét fél, már kezdődhet is az a találkozó. Ugyanígy az üzenetekre való válaszokra sem kell valós heteket várni.
  • Már ismertetve lett korábban, hogy ez egy több generációs szerepjáték lesz, vagyis a karaktered utódját fogod játszani az eredeti karaktered halála után, és így tovább. Viszont ha nem akarunk több valós évszázadot játszani, sokkal praktikusabb ez a megoldás, amivel egy pörgős játékmenetet lehet elérni, hiszen 10 év főbb dolgainak egy hónapba sűrítése, eléggé megpörgeti a játékot. Továbbá így viszonylag reális, hogy a valóságban mondjuk 3 hónapot uralkodik egy király, az a játékban harminc év.
  • Háború során is egyrészt az utazás, illetve az elhúzódó több éves ostromok is egy valóságban reálisabb pár hetes időtartamra csökkennek.
  • Ez az időgyorsítás persze nem jelenti azt, hogy így ne lenne lehetőségetek a karakterek személyesebb, egyéni játékát kibontakoztatni. Habár 10 évet ölel fel egy hónapnyi játék, ez nem egy meghatározott dolog lesz, hogy pl. 1 nap az 5-6 hétnyi játékot foglal magába. Nem, hanem a játék időugrásokkal fog haladni, lehetőséget hagyva arra, hogy a játékosok kibontakozhassanak a karakterekkel párbeszédek, cselekvések során a nagyobb, grandiózusabb játékmenet mellett. Ezek az időugrások akkor fognak történni, ha például üzenetet küld valaki, aminek válaszára várni kellene, vagy éppen utazás, és egyéb időigényes dolgoknál. 
Ha van kérdésed, vagy akár javaslatod, ötleted ezzel kapcsolatban, akkor írj a hozzászólások közé. Továbbá még mindig várjuk a jelentkezőket a klánokba illetve saját klánt is létre lehet hozni. Ezzel kapcsolatban is lehet nyugodtan kérdezni, bárhol, bármikor.

3 megjegyzés:

  1. Arra lennék kaváncsi, hogy azt hogy fogod egyeztetni, ha pl két királyságban egy megbeszélés miatt ugrás van, de másik kettőnél nincs...másképp fog telni az idő mindenkinek, vagy aki nem akarna ugrani, az is kénytelen lesz?

    VálaszTörlés
  2. Hát röviden: Ügyesen:) Minden karakternek lesz egy táblázata nekem, amiben nyomon követem az ilyen ugrásokat. Igen, lesz olyan is, hogy kénytelen lesz valaki ugrani, de rugalmasan fogjuk megoldani az ilyen helyzeteket, hogy mindenki lejátszhassa amit szeretne. Nagyon nem tudom elmagyarázni a "hogyanját", viszont megvannak a módszereim az időeltérések finomhangolására:)

    VálaszTörlés