Figyelem! Már lehet saját klánt alapítani, illetve belépni a már meglévő klánok egyikébe! A klánokba a jobb oldalt levő klánlistában jelentkezhetsz. A játék június 11-től kezdődik, tehát ne késlekedj!

2011. május 20., péntek

Keltuzar történelme: Az Első Kor

Keltuzar első emberei a kezdetekben nomád népek voltak, akik folyamatosan vándoroltak keresztül a kontinensen. A többnyire vadászó-gyűjtögető életmódot folytató embercsoportok tulajdonképpen nagy családok voltak, melyek elég ritkán találkoztak egymással, viszont a legtöbb ilyen alkalomkor a két törzs egy-egy tagja házasságot kötött egymással, és egy új törzset alapítottak otthagyva a családjukat.
Ez az állapot tartott i.e. 12.000-ig, amikor létrejött az első város -Keltar- a későbbi Cistork királyság nagy tavának partvidékén. Ekkoriban itt még kellemes meleg éghajlat volt. Keltar létrejöttének hírére mindenhonnan érkeztek a vándorlók az egyre szaporodó fosztogatóktól való védelmet keresve, és találtak is. Rohamosan gyarapodott a város, egészen időszámításunk előtti ötödik évezredig, amikor fokozatosan északra kezdtek az emberek vándorolni a délről érkező zord hideg miatt.  A szétszéledő embercsoportok melegebb, vagy legalábbis a hidegtől védett területre menekültek, amelyek a mai hat királyságot is megalapozták.

A szétszóródó népek letelepedtek a későbbi fővárosok helyein, és az egykori Keltar kerületeiről nevezték el a fővárosaikat és egyben királyságaikat: Khutu (későbbi Iheon), Dreizadur (későbbi Modura), Cistork, Vardaros, Trekelie (későbbi Praitfulla) és Genetri.

Az első háború és a Vallásszakadás
Dreizadur már i.e. 5000-ben is egy vallási központ volt, méghozzá a Gardosé. Ekkortájt még meg sem jelentek a Pleisos hívői, hanem az egyetemes vallás a Gardos volt. Modura hegye egy kultikus helynek számított, emiatt kezdték el építeni kb. i.e. 4940-ban Gardosal városát, ahol a Gardos tanács él és hoz döntéseket a vallással kapcsolatban. A tanács korábban is a Modura fennsíkján élt, csupán nem volt egy fix élőhelyük, amíg el nem kezdték építtetni az erődvárost.
Dreizadur alapításától kezdve az első klán amelyik a trónon volt az a Kitis klán, mely egészen i.e. 4419-ig uralta a királyságot. A Kitis klán a békéről volt híres, mivel igyekeztek harc nélkül irányítani.
"Ha Modura hegye előtt állok és az ellenség ezrei vették körbe személyemet, behunyom a szememet, majd elkezdek ásni." (Ireion Kitis, i.e. 4427) 
Ők voltak a nagy építtetői is rengeteg városnak, akár más királyságokban is, mivel mint a Gardos központja komoly beleszólásuk volt más királyságok életébe. Ez természetesen nem igazán tetszett a többi királynak, ezért többször próbálták kikerülni illetve hárítani az intézkedéseket amelyeket Dreizadur megkövetelne tőlük. (Ekkoriban a Gardosi Tanács csak a szellemi, vallási ügyekben ellenőrizte a többi királyságot) Ezt a felsőbbrendűségét Dreizadurnak el akarták törölni, ezért Khutu, Genetri és Cistork szövetséget kötött 4426-ban, az utolsó első vonali Kitis uralkodó, Ireion uralkodása alatt. A három királyság visszavonta Dreizadurból diplomatáit és nagyköveteit, ezzel azt az üzenetet sugallva, hogy itt háború lesz. Azonban a várt háború helyett türelemjáték alakult ki azon, hogy ki kezdje a támadást, egészen i.e. 4416-ig, amikor Khutu, Genetri és Cistork egyszerre elindította a támadást minden irányból. Falvakat, városokat gyújtogattak, és Dreizadur fővárosa felé haladtak, hogy a hatalmas erődítményt ostromolják. A város az évek alatt hatalmas készleteket halmozott fel, és nagy építkezők révén többszörös fal és labirintusrendszert építettek a város köré. Az ostrom 17 évig tartott, de Ireion király már meghalt i.e. 4419-ben utód nélkül, a klán utolsó tagjaként. A király haláláról nem tudott a három támadó fél, emiatt az ostrom folytatódott i.e. 4399-ig, amikor a legenda szerint az ostromhoz csatlakozott több száz, a semmiből megjelenő sárkány, amelyek rátámadtak az ostromlásban elpuhult seregre. Néhány nap múlva a seregek maradékai visszaindultak a királyságukba, otthagyva Dreizadurt ahogy volt (időközben a lerombolt városok és falvak újjáépültek), viszont makacsságból 4397-ben a Három Királyság Szövetsége létrehozott egy új vallást, a Pleisost, melyben függetlenítik magukat Dreizadurtól és a Gardos Tanácstól teljesen.
Míg az ostromló három királyság majdnem teljesen kimerült a költséges háborúban, addig Trekelie és Vardaros gazdasága felvirágzott, és kettőjük között komoly kereskedelmi kapcsolatok alakultak ki. A háború után Trekelie és Vardaros, amelyek még mindig Gardosi királyságok voltak, segíteni akart Dreizadur talpra állásában kereskedőutak nyitásával, viszont a Három Királyság Szövetsége nem engedett át semmilyen kereskedelmi útvonalat, amely Dreizadurhoz kapcsolódna. Azt akarták, hogy teljesen vérezzen ki Dreizadur királysága. Azonban Trekelie és Vardaros miután nem kereskedhettek velük szárazföldön, egy tengeri kereskedelmi útvonalat indított, megkerülve az egész kontinenst.

Élet és gazdaság ~1000 évvel később
I.e. 3700-ban már csak Vardarosnak és Trekelienek van meg a királyságot megalapító klánja bármilyen szakadás nélkül. Vardarost a Dere klán, Trekelit pedig a Pound klán irányítja ekkor már évezredek óta. Sikerült átvészelniük a Fagyos Háborút, Genetri birodalmi törekvéseit, számtalan járványt és válságot. Azonban Vardaros kapcsolata megromlott az évezredek alatt Dreizadurral, amit azóta átneveztek Modurának. Modura fejlődése a vallásháború óta jelentősen felgyorsult, és habár az uralkodói klánok elég gyorsan váltják egymást, ez nem okoz politikai gondokat, sőt már komoly kereskedelmi kapcsolatokat létesítettek Cistorkkal és Khutuval.
Khutu királysága szintén virágzik, azonban a déli területeken kb. egy fél évezrede rendszeresen megjelenő tornádók, szélviharok jelentősen ellehetetlenítik az életet. Azonban az északi részén egyre több város, falu jött létre.

A következő részben Keltuzar Másodkorát vesszük középpontba: Genetri Birodalmát, a Klánháborút és a sárkányok pusztulását, mindamellett az új kor gazdasági, társadalmi és ideológiai fejlődését is.

3 megjegyzés:

  1. Ennyi nevet és egyéb megnevezést a gyűrűk urában láttam utoljára...

    VálaszTörlés
  2. Na igen, a Gyűrűk Urában van bőven név:D De ide se árt, legalább érdekes a története:)

    VálaszTörlés
  3. Pedig ez a rövid verzió, elvégre voltak benne jó pár ezer éves ugrások, meg hát írhattam volna még bele a különböző királyok neveit, meg egyéb dolgokat, szóval ez még semmi egy teljes verzióhoz képest:D
    Na de nem is azért van hogy kívülről tudjátok:) Érdekesség, illetve adhat ötleteket és hátteret a ti játékotokhoz majd:)

    VálaszTörlés