Figyelem! Már lehet saját klánt alapítani, illetve belépni a már meglévő klánok egyikébe! A klánokba a jobb oldalt levő klánlistában jelentkezhetsz. A játék június 11-től kezdődik, tehát ne késlekedj!

2011. április 26., kedd

Egy királyság ügyei II.

Diplomácia
Mivel hat királyság van a játékban, ezért magától értetődő, hogy valamilyen szintű diplomáciát alkalmazni kell minden uralkodónak. Teljesen nem lehet elszigetelni a királyságokat a többitől. A továbbiakban néhány ötletet adok a külföldi kapcsolatok ápolására:

  • Nagykövet - egy személy, akit elküldhetsz egy másik királyságba tartós időre, hogy ott képviselje a királyságot. Ilyenkor elvárható, hogy a másik királyság nagykövetét te is fogadd. Nagykövetek gyakran kerülnek ki a nemesek közül.
  • Házasság két királyi család között - Egy ilyen házasság automatikusan szövetségessé teszi a két családot, így ha uralkodókról van szó, a két királyságot is. Elvégre nem támadjuk meg a saját családunkat... A házassági ajánlatot a nagykövettel is lehet küldeni az anyaországa számára.
  • Szövetség - Természetesen nem csak házasság által lehet szövetséget kötni, így ha stratégiailag okosnak véled, hogy például szövetkezz egy ellenséged ellen, akkor megteheted. Elvégre úgy tartják, az ellenségem ellensége a barátom. A szövetség ajánlatát legegyszerűbben a nagyköveten keresztül lehet tudatni.
  • Találkozó - Ilyen események a királyságok, uralkodók közti békítésre, vagy csak a kapcsolat ápolására szolgálhatnak könnyű mulatozással, bállal és egyebekkel.
  • Ajándék - Ha történik valamilyen esemény az egyik királyságban, vagy csak valamilyen ünnepnap van, akkor az uralkodók, akik jóban vannak egymással, gyakran küldenek egymásnak ajándékokat. Persze ajándékot lehet küldeni olyannak is, akivel rossz a kapcsolat, éppen annak barátságosabbá tételének érdekében.
  • Kereskedelem - A kereskedelem királyságok között mindkét félnek jó, ezért annak élénkítése, kereskedelmi útvonalak létrehozása, esetleg két királyság közös határán a vám eltörlése jó hatással lehet a gazdaságra, és a másik királysággal levő kapcsolatra is.
Diplomáciai trükkökből persze van annyi mint a tenger, ezért nem kell leragadni ezeknél az ötleteknél, lehet kombinálni, és teljesen újakat kreálni. Nincsenek határok, azt tesztek amit akartok a karaktereitekkel, csak mindig számítsatok a következményekre - legyenek azok jók, vagy rosszak.

3 megjegyzés:

  1. Nagykövetnek lenni jóóó! A nagykövet úgy csűri-csavarja a dolgokat, hogy neki legyen jó sora :D

    VálaszTörlés
  2. Csak vigyázzon, nehogy a saját gödrébe lökjék bele:)

    VálaszTörlés
  3. Ennek is megvan a kockázata...de minek nincs?

    VálaszTörlés